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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Where's the note? A multimodal system to augment affinity diagrams
Organization Unit
Authors
  • Gelek Doksam
Supervisors
  • Elaine May Huang
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Number of Pages 38
Date 2012
Abstract Text Qualitative data analysis is an important tool to get high level feedback from contextual data gathering methods. One popular method is Affinity Diagramming. While this method relies on a paper approach where data is written on notes there are disadvantages in ordering and identifying notes once their quantity rises. In this thesis we describe a prototype that will help identify these notes on an Affinity wall through highlighting with a beamer and a smartphone. We will show that this method works as an additional layer that can be switched on or off rather than a mandatory addition. Finally we test the usability of our prototype to see that there are strong tendencies to neglect the interaction either on the wall or the Smartphone Client without a proper introduction.
Zusammenfassung Die qualitative Analyse von Daten ist ein wichtiges Werkzeug um bei Datenerfassungen die kontextabhängig sind Rückschlüsse zu ziehen und diese zu bewerten. Eine populäre Methode dazu ist das sogenannte "Affnity Diagramming" bei der Methode als Hauptwerkzeug Papier zum Einsatz kommt um Notizzettel mit Daten darauf zu erstellen. Wenn aber die Anzahl dieser Zettel ansteigt wird es schwerer eine Übersicht zu behalten und einzelne Notizzettel zu identifzieren. In dieser Arbeit wird daher ein Prototyp beschrieben der das identifzieren von Notizzettel auf der Affnity Wand vereinfacht durch Anleuchten des entsprechenden Notitzettels mithilfe eines Beamers und eines Smartphones. Wir werden zeigen dass diese Methode als zusätzliche Schicht welche jeweils ein- oder ausgeschaltet werden kann realisiert wird und nicht eine obligatorische Anpassung des Prozesses erfordert. Abschliessend werden wir die Benutzbarkeit unseres Prototypen testen un erkennen, dass ohne ordentliche Einführung eine starke Tendenz besteht die Interaktion mit der Wand zu vernachlässigen und sich nur mit dem Smartphone zu beschäftigen.
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