Not logged in.

Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Developing a Web Portal for Case Studies
Organization Unit
Authors
  • Roman Zweifel
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2007
Abstract Text In the last few years the e-learning offers from the higher education schools have increased. They supply whole courses and learning materials in the internet for their students. So the internet gives the possibility to have another learning method. The more learning ressources exist in a portal, it is much more difficult for the students to find the right materials and courses. Today the main approach is to offer a full text search or a catego-risation of course materials. New developments like faceted browsing or semantic annotation is rarely used. This thesis describes the CasIS portal. It is developed for the master studies in Computer Science at the University of Zurich. It supplies different case studies in the dissimilar areas of Information Systems. For a better usability the searching of the right ressources is very important. With the aid of the semantic web and a facetted browsing tool, the student gets the ability to find the appropriate ressources easily.
Zusammenfassung Das e-Learning Angebot hat an den höheren Schulen in den letzten Jahren stark zugenommen. Universitäten offerieren ihren Studenten ganze Kurse und Lernmaterialien über das Internet. Es ist sozusagen eine neue Lernform entstanden. Je mehr solcher Angebote entstehen, desto schwieriger wird es, die richtigen Materialien und Kurse zu finden. Heute wird dies oft über eine Suche oder Kategorisierungen gelöst. Neue Entwicklungen wie beispielsweise die Fassettensuche oder semantische Annotationen werden selten verwendet. Diese Arbeit beschreibt das CasIS Portal. Es dient zur Bereitstellung von diversen Informatik Fallstudien für den Masterstudiengang der Informatik an der Universität Zürich. Zur verbesserten Verwendbarkeit wurden insbesondere einer einfachen Auffindbarkeit der Ressourcen Rechnung ennavigation wird es dem Studenten ermöglicht, seinem Wissensstand entsprechende Lernressourcen einfacher zu finden.
PDF File Download
Export BibTeX