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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title MigrantTech: Public Value von digitalen Plattformen zur Erfüllung der Bedürfnisse von Flüchtlingen verstehen
Organization Unit
Authors
  • Omar Abo Hamida
Supervisors
  • Gerhard Schwabe
  • Liudmila Zavolokina
Language
  • German
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2023
Abstract Text Amid the emergence of numerous new digital platforms for refugees in Switzerland developed by NGOs and the public administration, the question of refugee needs is becoming increasingly important. This research paper analyzes the significance of digital platforms in supporting refugees in Switzerland. In doing so, it applies and extends the Public Value concept by Faulkner and Kaufmann. The study is based on 15 interviews with primarily Syrian refugees, which were evaluated using qualitative content analysis. The results offer insights from the refugees' perspective and identify critical aspects in dealing with digital platforms. Building on this, an expanded Public Value concept has been developed. This new concept includes the newly added dimensions of "Information Value", "Community Engagement", and "Role of the Platform". The extension of the model offers a new approach to evaluating and optimizing the use of digital platforms targeted at refugees.
Zusammenfassung Inmitten der Entstehung zahlreicher neuer digitaler Plattformen für Flüchtlinge in der Schweiz durch NGOs und die öffentliche Verwaltung nimmt die Frage nach den Bedürfnissen der Flüchtlinge stetig zu. Diese Forschungsarbeit analysiert die Bedeutung digitaler Plattformen bei der Unterstützung von Flüchtlingen in der Schweiz. Dabei wird das Public Value-Konzept von Faulkner und Kaufmann angewendet und erweitert. Die Untersuchung basiert auf 15 Interviews mit primär syrischen Flüchtlingen, die mittels qualitativer Inhaltsanalyse ausgewertet wurden. Die Ergebnisse bieten Einblicke aus der Perspektive der Flüchtlinge und identifizieren kritische Aspekte im Umgang mit digitalen Plattformen. Darauf aufbauend wurde ein erweitertes Public Value-Konzept entwickelt. Dieses neue Konzept umfasst die neu hinzugefügten Dimensionen "Information Value", "Community Engagement" und "Role of the Platform". Diese Erweiterung des Modells bietet einen neuen Ansatz zur Bewertung und Optimierung der Nutzung digitaler Plattformen, die auf Flüchtlinge als Zielgruppe ausgerichtet sind.
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