Not logged in.
Quick Search - Contribution
Contribution Details
Type | Bachelor's Thesis |
Scope | Discipline-based scholarship |
Title | Aufbau einer automatisierten Testumgebung für das PM-Game |
Authors |
|
Supervisors |
|
Institution | University of Zurich |
Faculty | Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology |
Date | 2009 |
Abstract Text | In this project a fully automated testing unit is built for the “PM Game”, developed by the institute of educational engineering. The software selection results presented are based on self defined criteria. Furthermore, the need and the defined form for use cases is also explained. The development of the test cases are based on the predefined use cases in an exact defined form. For the recording in AppPerfect, the test cases are bundled in test sequences. To guarantee flexibility for the use of recorded tests on other releases of the PM Game, parameters like coordinates and “access paths” have to be replaceable. The needed modifications are explained in form of an operating manual. |
Zusammenfassung | Ziel dieser Arbeit ist der Aufbau einer vollautomatischen Testumgebung fu?r das Projektmanagement- Spiel „PM Game“, welches am Institut fu?r Educational Engineering entwickelt wird. Als erstes wird mittels eines selbst definierten Kriterienkataloges eine geeignete Testsoftware gesucht. Des Weiteren wird genau auf die Notwendigkeit von Anwendungsfällen eingegangen und deren Erstellung erklärt. Aus diesen Anwendungsfällen werden Testfälle erstellt, deren genaue Form ebenfalls spezifiziert wird. Diese Testfälle werden in Testsequenzen gebu?ndelt und mit der Software AppPerfect aufgenommen. Um die Testfälle auch erfolgreich auf anderen PM Game Release abzuspielen, mu?ssen gewisse Parameter wie Koordinaten und sogenannte „access paths“ austauschbar sein. Die benötigten Modifikationen werden in Form einer Anleitung genau erklärt. |
PDF File | Download |
Export | BibTeX |