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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Implementierung eines Spiels zur optimalen Anpassung an den Spielenden
Authors
  • Dan Agam
Supervisors
  • Helmut Schauer
  • Urs Hugentobler
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2009
Abstract Text This work describes the development of a game. The idea is to adapt learning games to the users and their abilities in an optimal way, so that the users may reach a state of full concentration in which the success of learning is maximised. Based on the flow theory, an online game was programmed, which measures and stores various data when it is played. A future evaluation of the obtained series of measurements would then show, which of them are relevant, in order to be able to make statements about the condition of the respective player.
Zusammenfassung Diese Arbeit beschreibt die Entwicklung eines Spiels. Die Idee ist es, Lernspiele optimal den Fähigkeiten der Benutzer anzupassen, dass diese leichter in einen Zustand voller Konzentration geraten können, bei dem der Lernerfolg maximiert wird. Basierend auf der flow-Theorie, wurde ein Online-Spiel programmiert, das verschiedene Daten während des Spielens misst und speichert. Eine zuku?nftige Auswertung der so gewonnenen Messreihen wu?rde dann zeigen, welche von ihnen relevant sind, um Aussagen u?ber den Zustand des jeweiligen Spielers machen zu können.
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