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Contribution Details
Type | Bachelor's Thesis |
Scope | Discipline-based scholarship |
Title | Implementierung eines Spiels zur optimalen Anpassung an den Spielenden |
Authors |
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Supervisors |
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Institution | University of Zurich |
Faculty | Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology |
Date | 2009 |
Abstract Text | This work describes the development of a game. The idea is to adapt learning games to the users and their abilities in an optimal way, so that the users may reach a state of full concentration in which the success of learning is maximised. Based on the flow theory, an online game was programmed, which measures and stores various data when it is played. A future evaluation of the obtained series of measurements would then show, which of them are relevant, in order to be able to make statements about the condition of the respective player. |
Zusammenfassung | Diese Arbeit beschreibt die Entwicklung eines Spiels. Die Idee ist es, Lernspiele optimal den Fähigkeiten der Benutzer anzupassen, dass diese leichter in einen Zustand voller Konzentration geraten können, bei dem der Lernerfolg maximiert wird. Basierend auf der flow-Theorie, wurde ein Online-Spiel programmiert, das verschiedene Daten während des Spielens misst und speichert. Eine zuku?nftige Auswertung der so gewonnenen Messreihen wu?rde dann zeigen, welche von ihnen relevant sind, um Aussagen u?ber den Zustand des jeweiligen Spielers machen zu können. |
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