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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Conceptual Design and Implementation of an Adgame
Authors
  • Jann Sigrist
Supervisors
  • null
  • Helmut Schauer
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2009
Abstract Text Adgames have enjoyed a great popularity recently. This work shows which points a company needs to consider regarding the conception and implementation of an Adgame. Gameplay, sound effects, music, and graphics are the keys to a great game. In terms of advertising, the game should be optimised for the biggest user group, the leisure players. The advertising should be decent but still visible. The best method is the demonstrative advertainment where the users interact with the product or the service to be promoted. In order to increase the number of players, viral marketing should be used by way of the integration of a recommendation form. Furthermore, an implementation of an Adgame for the company Dwarf8 is made with the knowledge acquired in this thesis.
Zusammenfassung Adgames erfreuen sich zunehmender Popularität. Diese Arbeit zeigt auf, was eine Firma bei der Konzeption und Implementierung eines Adgames beachten muss. Gameplay, Sound Effekte, Musik und Grafik gelten als Schlüssel für ein gutes Spiel. Hinsichtlich des Werbens sollte das Spiel für die grösste Benutzergruppe, die Freizeitspieler, konzipiert werden. Die Werbebotschaft sollte dezent platziert werden, aber trotzdem gut sichtbar sein. Die beste Methode ist hierfür das demonstrative Advertainment, bei welchem der Benutzer mit dem beworbenen Service oder Produkt in Kontakt kommt. Um die virale Verbreitung des Spiels zu fördern, sollte ein Einladungs- Formular im Spiel integriert werden. Abschliessend wird ein Adgame für die Firma Dwarf8 implementiert anhand der in dieser Arbeit gewonnenen Erkenntnisse.
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