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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Technology’s Creative Potential in the Waiting Room
Organization Unit
Authors
  • Lilian Pinto
Supervisors
  • Gerhard Schwabe
  • Mateusz Dolata
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2020
Abstract Text The waiting room is an often neglected area when studying patient behavior. Prior research has not paid much attention on the effect the wait can have on patients’ emotional states and their overall satisfaction with the care they receive. Measures curtailing the length of waits have showed to be as effective as filling the wait time. This study aims to identify how patients like to spend their wait in order to create a more effective wait experience. Also, the ways how patients’ satisfaction with the wait time can be increased is investigated. It both cases, technology is used as a main mediator to shape patients’ wait perception. By applying the design thinking approach, numerous prototypes were created and repeatedly tested with patients. The Waiting App was developed, a web application for waiting rooms that provides an interactive and tailored engagement to the patients. This study showed that patients wait experience can be shaped effectively, when their personal tendencies and interests are addressed. In this way, a more positive wait experience is created, which ultimately increases patients’ satisfaction.
Zusammenfassung Das Wartezimmer ist ein oft vernachl¨assigter Bereich bei der Betrachtung des Patientenverhaltens. In bisherigen Forschungen wurde dem Warten und dessen Wirkung auf den emotionalen Zustand und die Zufriedenheit des Patienten zu wenig Aufmerksamkeit geschenkt. In der Vergangenheit hat die Verk¨urzung der Wartezeit denselben Effekt erzielt, wie den Personen eine Besch¨aftigung anzubieten. Das Ziel dieser Arbeit ist es, herauszufinden wie Patienten ihre Wartezeit verbringen m¨ochten, um sie so effektiv wie m¨oglich zu gestalten. Ausserdem wird untersucht, wie die Zufriedenheit mit der Wartesituation erh¨oht werden kann. F¨ur beide Forschungsfragen wird die Informationstechnologie als Haupttr¨ager herbeigezogen, um das Warteerlebnis der Patienten zu gestalten. Mit dem Design Thinking Ansatz wurden zahlreiche Prototypen erstellt und mit den Patienten getestet. Am Ende wurde die Waiting App entwickelt, eine Webanwendung konzipiert f¨ur das Wartezimmer, um den Patienten ein interaktives und informatives Warteerlebnis zu erm¨oglichen. Es wurde gezeigt, dass die Wartezeit des Patienten effektiv gestaltet werden kann, was zu einem positiveren Erlebnis f¨uhrt und somit auch zu einer h¨oheren Zufriedenheit des Patienten mit der Wartezeit.
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