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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Design and Construction of a Configuration User Interface Management System for a Simulation Game
Organization Unit
Authors
  • Sarah Zurmühle
Supervisors
  • Lorenz Hilty
  • Joao Sa Vinhas Goncalves
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2020
Abstract Text A User Interface Management System (UIMS) is designed and implemented to be used as a configuration system for a simulation game. Before a game session starts, the UIMS allows the user to select and edit the visualisations shown on the game screen as well as to decide which game elements are used. Furthermore, the UIMS defines an adjustable interface to all other relevant system components of the game. The created ontology Visual Component Specification Language is used to extract visual components from a git repository in order to show them on screen. The available visual components of the simulation game can therefore be dynamically loaded into the UIMS and the simulation game’s system. Additionally, the UIMS implements a dynamic data extraction mechanism. It also exports all generated configuration data in an extendable format. This allows the simulation game’s system to remain configurable even when project or gameplay mechanic requirements evolve.
Zusammenfassung Es wurde ein User Interface Management System (UIMS) entworfen und implementiert, welches als Konfigurationssystem für ein Simulationsspiel verwendet wird. Bevor eine Spielsitzung beginnt, erlaubt das UIMS dem Benutzer, die auf dem Spielbildschirm gezeigten Visualisierungen auszuwählen, zu bearbeiten als auch zu entscheiden, welche Spielelemente verwendet werden. Darüber hinaus definiert das UIMS eine einstellbare Schnittstelle zu allen anderen relevanten Systemkomponenten des Spiels. Die erstellte Ontologie Visual Component Specification Language wird verwendet, um visuelle Komponenten aus einem Git-Repository zur Darstellung auf dem Bildschirm zu extrahieren. Die verfügbaren visuellen Komponenten des Simulationsspiels können daher dynamisch in das UIMS und System des Simulationsspiels geladen werden. Zusätzlich implementiert das UIMS einen dynamischen Datenextraktionsmechanismus. Es exportiert auch alle generierten Konfigurationsdaten in ein erweiterbares Format. Dadurch bleibt das System des Simulationsspiels konfigurierbar, auch wenn sich die Anforderungen an das Projekt oder die Spielmechanik ändern.
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