Not logged in.
Quick Search - Contribution
Contribution Details
Type | Bachelor's Thesis |
Scope | Discipline-based scholarship |
Title | Entwicklung und technische Unterstützung eines Lernkonzepts für die Vermittlung von Prozessautomatisierung an Ökonomen und Informatikstudenten |
Organization Unit | |
Authors |
|
Supervisors |
|
Language |
|
Institution | University of Zurich |
Faculty | Faculty of Business, Economics and Informatics |
Date | 2018 |
Abstract Text | This thesis tries to answer the question, how to design a practice environment, so that students without technical background too can participate in applied exercises in the realm of informatics education. Several students who have visited the course Business Informatics 2 in 2017 were asked questions about the exercises. The interviews were interpreted, and the analyzed problems abstracted. Based on these abstract problems an artefact was created, the so-called Codelets. The Codelets were evaluated with a focus group and live in the course. The assessment of the evaluation showed that the Codelets succeeded in conveying missing knowledge to the students and supported them in solving the exercises. |
Zusammenfassung | Diese Arbeit befasst sich mit der Frage, wie man eine Übungsumgebung gestalten kann, damit auch Studierende ohne technischen Hintergrund an praktischen Übungsaufgaben in der Informatikausbildung teilnehmen können. Hierzu wurden mehrere Studierende, die das Modul Wirtschaftsinformatik 2 im Jahre 2017 besucht haben, zu den Übungen befragt. Die Befragungen wurden ausgewertet und die analysierten Probleme abstrahiert. Anhand der abstrakten Probleme wurde ein Artefakt, die sogenannten Codelets, erstellt. Die Codelets wurden sowohl mit einer Fokusgruppe, als auch direkt im Kurs, evaluiert. Die Auswertung der Evaluation hat gezeigt, dass die Codelets fehlendes Wissen an die Studierenden vermitteln konnten und sie erfolgreich beim Lösen der Übungen unterstützt haben. |
PDF File | Download |
Export | BibTeX |