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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title GPU Based Water Rendering for GIS Visualization Systems
Organization Unit
Authors
  • Silvo Sposetti
Supervisors
  • Renato Pajarola
  • Matthias Thöny
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2018
Abstract Text The rendering of water surfaces is one of the most important topics in game-centric, geographical or cartographical 3D applications. Until recently, the majority of Geographical Information Systems (GIS) usually preferred not to show complex water surfaces because of the direct performance impact that such a feature would imply on the application. For people observing terrain data, the visualisation of more realistic water for near-sea terrains and lake regions can easily put the data into perspective. Modern graphics hardware has reached a point where this feature can be feasibly rendered without drastically decreasing overall performance. This Bachelor thesis is divided in two portions: a written and an implementation part. The latter takes the form of an example inside the GlobeEngine framework, allowing the direct customization of a geometric object representing the water surface. The written part focuses instead on related work, theoretical concepts, implementation details and possible future expansions.
Zusammenfassung Die Darstellung von Wasseroberflächen ist eines der wichtigsten Themen in 3D Spielen, geographischen oder kartographischen Applikationen. Bis jetzt hat es die Mehrheit der Geographischen Informationssysteme bevorzugt, solche komplexen Wasseroberflächen nicht darzustellen, da dies einen direkten Einfluss auf die Performanz der Applikation haben kann. Bei der Beobachtung von Gelände kann die Darstellung von realistischem Wasser einen positiven Einfluss auf die Nachvollziehbarkeit der Daten haben. Fortschritte im Gebiet der graphischen Hardware erlauben eine effiziente Berechnung von solche Wasseroberflächen, ohne signifikante Einbrüche in der Leistungsfàhigkeit der Applikation. Diese Bachelorarbeit ist in zwei Teile unterteilt: einen schriftlichen und einen Implementierungsteil. Letzterer ist eine Applikation, die innerhalb des GlobeEngine Frameworks erstellt wurde, und eine direkte Änderung der geometrischen Körper einer Wasseroberfläche erlaubt. Der schriftliche Teil fokussiert sich auf den Vergleich verwandter Arbeiten, theoretischer Konzepte, Implementierungsdetails und möglichen zukünftigen Erweiterungen.
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