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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Anwendungen von künstlicher Intelligenz in der Bildung – Chancen und Risiken
Organization Unit
Authors
  • Roman Bucher
Supervisors
  • Clemens Mader
  • Lorenz Hilty
Language
  • German
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2018
Abstract Text The use of artificial intelligence (AI) has increased in recent years. In this paper, the possible implementation of AI systems in various areas of education is examined through three case studies: Duolingo, GoStudent and AltSchool. The case studies are assessed based on their relevance for Switzerland and their added value for the respective areas. Additionally, future scenarios describing possible outcomes for the next five years are presented in this paper. The future scenarios are characterised by various influencing factors such as the acceptance of AI systems, the attitude towards non-traditional methods of learning or legal aspects. Based on these findings a general recommendation is made, which, together with the rest of the paper, should make the topic intelligible for decision makers such as pedagogues and politicians.
Zusammenfassung Die Anwendungen von künstlicher Intelligenz (KI) haben sich in den letzten Jahren stark vermehrt. In dieser Arbeit wird anhand dreier Fallbeispiele Duolingo, GoStudent und AltSchool untersucht, wie KI-Systeme in verschiedenen Bereichen der Bildung eingesetzt werden können. Die Fallbeispiele werden auf die Relevanz für die Schweiz und ihren Mehrwert für den jeweiligen Bereich beurteilt. Zudem werden in dieser Arbeit Zukunftsszenarien erstellt, welche mögliche Entwicklungen für die nächsten fünf Jahre darstellen. Die Zukunftsszenarien werden geprägt von verschiedenen Einflussfaktoren wie von der Akzeptanz gegenüber KI-Systemen, der Haltung gegenüber nichttraditionellen Lernformen oder rechtlichen Aspekten. Basierend auf diesen Erkenntnissen wird eine allgemeine Empfehlung abgeben, welche, zusammen mit dem restlichen Inhalt der Arbeit, Entscheidungsträgern wie Pädagogen oder Politikern das Thema verständlich machen soll.
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