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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Encouraging End-users to Provide Feedback: An Investigation and Evaluation of Motives and Incentives
Organization Unit
Authors
  • Laura Wagner
Supervisors
  • Martin Glinz
  • Norbert Seyff
  • Melanie Stade
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2018
Abstract Text There is little research on systematically identifying incentive solutions and motives encouraging users to provide non-public feedback to software systems. Goal of this thesis is to identify end-usersí motives, design incentive solutions, and evaluate the motive-incentive-fit this context. A set of 11 motives was created, based on a literature analysis. Existing commercial tools, research tools and the SUPERSEDE feedback tool were analyzed for their incentive solutions and matched to the motives. Based on that, a SWOT analysis was conducted and supported the notion of optimizing the SUPERSEDE feedback. During a workshop and a prioritization, 93 prioritized incentive solutions were created. After a selection process, 50 promising incentive solutions remained, whereof 31 could be conceptualized or implemented into the SUPERSEDE feedback tool. Finally, the features and concepts were evaluated by 10 users and 4 company representatives. For 80% of the users asked, the optimized SUPERSEDE feedback tool raised their willingness to provide feedback compared to the original SUPERSEDE feedback tool.
Zusammenfassung Es gibt nur wenig systematische Untersuchungen, die Anreize und Motive untersuchen, welche Benutzer ermuntern nicht-öffentliches Feedback zu geben. Das Ziel dieser Arbeit ist, solche Motive zu identifizieren, Anreize zu kreieren und die Passung zwischen den beiden abzuwägen. Eine Gruppe von 11 Motiven wurde auf Grundlage einer Literaturanalyse erstellt. Bestehende Feedbacktools aus Forschung und Wirtschaft sowie das SUPERSEDE Feedbacktool wurden auf ihre Anreizmechanismen hin untersucht und mit den Motiven gepaart. Darauf basierend wurde eine SWOT Analyse durchgeführt und bejahte die Optimierung des SUPERSEDE Feedbacktools. In einem Workshop wurden 93 Anreizmechanismen gefunden, wovon nach einer Selektion 50 vielversprechend übrigblieben und davon 31 konzeptualisiert und im SUPERSEDE Feedbacktool implementiert wurden. Eine Evaluation durch 10 Benutzer und 4 Firmenvertreter wurde durchgeführt. 80% der Benutzer gaben an, dass das optimierte SUPERSEDE Feedbacktool im Gegensatz zum Original SUPERSEDE Feedbacktool ihre Bereitschaft Feedback zu geben erhöhe.
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