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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Designing and implementing a Physics-Based User Interface for Requirements Modeling Tools
Organization Unit
Authors
  • Tenzen Rabgang
Supervisors
  • Martin Glinz
  • Parisa Ghazi
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2018
Abstract Text In Requirements Engineering the use of artifacts is almost inevitable as they simply serve as a resource for better understanding. The tools used to create and edit these artifacts are often cumbersome, especially when dealing with complex and large artifacts [GG16]. In order to counteract this inconvenience, FlexiView [GSG15] was introduced with the idea of displaying the desired information without removing the context view. The screen space is divided into regions and based on physical metaphors (springs and magnets), the regions get stimulated and change its size including the detail level of its content. A basic implementation of the FlexiView approach already existed, but the functionalities were revised and enhanced in this thesis. Furthermore, an editor prototype was developed, which supports interactive graph manipulation with the help of FlexiView. The editor itself provides conventional features to create and edit graphical models, but can simply switch over to use the FlexiView method. In this thesis, the existing part of FlexiView is documented and the final prototype is presented with several challenges highlighted, that emerged during development.
Zusammenfassung Im Requirements Engineering ist die Nutzung von Artefakten beinahe unvermeidlich, da diese als wichtiges Hilfsmittel zum besseren Verständnis beitragen. Herkömmliche Anwendungen zur Erstellung und Bearbeitung von grafischen Modellen sind oft umständlich zu bedienen, insbesondere mit komplexen und grossen Modellen [GG16]. Um dieser Problematik entgegenzuwirken, wurde FlexiView [GSG15] präsentiert, welches als Ziel setzt, dass relevante Informationen in der Ansicht dargestellt werden ohne dabei den Kontext zu verlieren. Der Anzeigebereich wird in Regionen aufgeteilt und basierend auf physikalischen Metaphern (Federn und Magnete) verändern sich diese in ihrer Grösse sowie auch deren Inhalt. Eine Basisimplementierung von FlexiView existiert bereits, jedoch wurde in dieser Arbeit die Funktionalitäten überarbeitet und erweitert. Zudem wurde ein Editor entwickelt, welcher die interaktive Manipulation von Graphen mithilfe von FlexiView unterstützt. Der Editor bietet grundlegende Funktionen für die Erstellung und Bearbeitung von grafischen Modellen an mit einer simplen Umschaltung zur Nutzung der FlexiView Methode. Diese Arbeit umfasst eine Dokumentation der Basisimplementierung von FlexiView sowie eine Präsentation des finalen Prototyps. Zusätzlich wurden Herausforderungen erwähnt, die während der Implementierung aufkamen.
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