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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Employer Branding
Organization Unit
Authors
  • Anja Gähwiler
Supervisors
  • Anna Sender-Jedrzejewska
Language
  • German
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Number of Pages 140
Date 2015
Abstract Text The purpose of this bachelor thesis is to analyse the importance of the two concepts internal and external perception of the employer brand. KMPG serves as an example for this analysis. In the first part, the functions of the employer brand and especially the relationship between internal and external perception of the brand within the concept of identity-oriented brand management will be examined by doing literature research. Results emphasise the match of internally experienced employer brand and employer image to allure new employees and to keep them. In the second part, the internal and the external perception of KPMG as an employer is empirically analysed with the help of data from surveys as well as interviews. This thesis shows that the internal experienced employer brand and employer image of KPMG as an employer overlap in many areas. Furthermore, KPMG differs only little from its closest competitors. Based on this analysis, practical follow-up action is recommended for strengthening KPMG’s employer brand concerning strengths, differences between internal perception and employer brand and chances to differentiate. Key Words: Employer Branding, Identity-oriented Brand Management, HR Marketing, Employer Brand, Employer Image, KPMG Switzerland
Zusammenfassung Die vorliegende Bachelorarbeit untersucht die Bedeutung der Fremd- und Selbstwahrnehmung der Employer Brand für Unternehmen am Beispiel KPMG. Im ersten Teil wurden mittels einer Literaturrecherche die Funktionen der Employer Brand und insbesondere das Zusammenspiel von interner und externer Wahrnehmung anhand des Konzeptes der identitätsorientierten Markenführung analysiert. Es zeigt sich, dass eine Übereinstimmung von intern erlebter Employer Brand und Employer Image zur Gewinnung und Bindung von Mitarbeitern von zentraler Bedeutung ist. Im zweiten Teil wurde mit einer empirischen Analyse das Fremd- und Selbstbild von KPMG als Arbeitgeber anhand Daten von Studien und qualitativer Interviews untersucht. Diese Bachelorarbeit zeigt auf, dass sich die Fremd- und Selbstwahrnehmung von KPMG als Arbeitgeber in vielen Bereichen überschneiden und sich KPMG als Arbeitgeber kaum von der engen Konkurrenz unterscheidet. Anhand der Analyse von Fremd- und Selbstbild wurden Handlungsempfehlungen zur Stärkung der Employer Brand von KPMG hergeleitet. Insbesondere wurden dabei Differenzen zwischen Fremd- und Selbstbild, Stärken von KPMG und Möglichkeiten zur Differenzierung berücksichtig. Key Words: Employer Branding, Identitätsorientierte Markenführung, Personalmarketing, Arbeitgebermarke, Arbeitgeberimage, KPMG, Schweiz AG
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