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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title , Internes und externes Employer Branding von VETtrust - Ansätze zur Verbesserung der Mitarbeiterzufriedenheit und der Attraktivität auf dem Arbeitsmarkt
Organization Unit
Authors
  • Matthias Keller
Supervisors
  • Anna Sender-Jedrzejewska
  • Bruno Staffelbach
Language
  • German
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2015
Abstract Text As a result of the increasing competition for qualified human resources employer branding has become an important issue for economic research and business practice. Em-ployer branding focuses on increasing the attractiveness of a firm as an employer in order to improve employee recruitment and retention. In this master thesis, employer branding and its interdependencies have been explained by using theories on employer signaling, psychologi-cal contract and social identity. Using the example of a small Swiss veterinary medicine com-pany called VETtrust, an employer branding survey has been conducted with potential and current employees of the firm. Based on the results, this master thesis provides an approach, how VETtrust can enhance its employer satisfaction and its attractiveness on the labour mar-ket by improving its work related offerings, by developing a clear employer brand and through communication of its strength as an employer.
Zusammenfassung Employer Branding hat im Zuge des zunehmenden Wettbewerbs um qualifizierte Humanressourcen in den letzten Jahren in der betriebswirtschaftlichen Forschung und Praxis an Bedeutung gewonnen. Ziel des Employer Branding ist es, die Attraktivität einer Unter-nehmung als Arbeitgeber zu erhöhen und dadurch die Rekrutierung und Bindung von Mitar-beitern zu verbessern. Diese Wirkungszusammenhänge des Employer Branding werden in der vorliegenden Masterarbeit mittels der Theorien zum Signaling, zum psychologischen Vertrag sowie zur sozialen Identität erklärt. Am Beispiel von VETtrust, einer kleinen Schweizer Un-ternehmung im Bereich der Veterinärmedizin, wird bei potenziellen und aktuellen Mitarbei-tern eine empirische Untersuchung zum Employer Branding durchgeführt. Basierend darauf liefert die vorliegende Masterarbeit Ansätze, wie VETtrust durch Verbesserungen der Arbeitgebersubstanz, die Entwicklung einer klaren Arbeitgebermarke sowie die Kommunikation der Arbeitgebercharakteristika die Mitarbeiterzufriedenheit und Attraktivität auf dem Arbeitsmarkt verbessern kann.
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