Not logged in.

Contribution Details

Type Other Publication
Scope Discipline-based scholarship
Title E-Commerce: Erfolgsfaktoren eines Online-Shops am Beispiel des chinesischen Onlineportals AliExpress
Organization Unit
Authors
  • Bao Trinh Chi
Language
  • German
How Published
Date 2014
Abstract Text This essay gives the reader a basic understanding of e-commerce and provides an insight into the Chinese company Alibaba Group and its international platform AliExpress. The essay discusses the different aspects of electronic commerce which are necessary to be successful in e-commerce and to sustain this success long term. Apart from design, construction as well as the usability of the platform surface, other factors such as technical security, the type of payment and the diverse product offering play an important role in the online shop. An online shop can only be successful if it addresses many customers. For this reason, customer acquisition and customer loyality are part of the success factors as well. In order to find the online shop quicker and easier, there are also different marketing strategies, which are examined in this essay.
Zusammenfassung Diese Arbeit gibt dem Leser grundlegende Kenntnisse über den elektronischen Handel (E-Commerce) und gewährt einen Einblick in den chinesischen Konzern Alibaba Group und seine internationale Plattform AliExpress. Behandelt werden die unterschiedlichen Aspekte des elektronischen Handels, die notwendig sind um im E-Commerce erfolgreich durchstarten und diesen Erfolg langfristig halten zu können. Abgesehen vom Design und Aufbau sowie von der Benutzerfreundlichkeit der Plattformoberfläche, spielen andere Faktoren wie z.B. die technische Sicherheit, die Wahl der Zahlungsmethode und das vielfältige Produktangebot eine wichtige Rolle im Online-Shop. Ein Online-Shop kann ausserdem nur erfolgreich sein, wenn er viele Kunden anspricht. Aus diesem Grund gehören Kundengewinnung und Kundenbindung ebenfalls zu den Erfolgsfaktoren. Damit der Online-Shop für Besucher leicht und schnell auffindbar ist, gibt es zudem unterschiedliche Marketingstrategien, welche ein weiterer Untersuchungspunkt dieser Arbeit bilden.
PDF File Download
Export BibTeX