Contributions published at Services & Operations Management (Helmut Max Dietl)

Contribution  
Helmut Max Dietl, Zur Ökonomie des Schenkens, In: Neue Zürcher Zeitung, 294, p. 23, 17 December 2010. (Newspaper Article)
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M Maegli, C Jaag, M Koller, U Trinkner, Postal Markets and Electronic Substitution: What is the Impact of Intermodal Competition on Regulatory Practices and Institutions?, Competition and Regulation in Network Industries, Vol. 11 (4), 2010. (Journal Article)
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Helmut Max Dietl, Schiefe Finanzlagen im Profifussball, In: St. Galler Tagblatt, p. 2, 6 September 2010. (Newspaper Article)
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Helmut Max Dietl, Marcel Elsener, Der FC St. Gallen ist politisch too big to fail, In: St. Galler Tagblatt, p. online, 25 August 2010. (Newspaper Article)
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Show abstractHelmut Max Dietl, Markus Lang, Stephan Werner, Corruption in professional sumo: An update on the study of Duggan and Levitt, Journal of Sports Economics, Vol. 11 (4), 2010. (Journal Article)
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Helmut Max Dietl, Der Penalty aus spieltheoretischer Sicht, In: Neue Zürcher Zeitung, 148, p. 22, 30 June 2010. (Newspaper Article)
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Helmut Max Dietl, Wer wird Fussballweltmeister?, Schweizerische Nationalbank, Weblogs @ iconomix.ch, http://www.iconomix.ch/de/blog/311-wer-wird-fussballweltmeister/, 2010-06-10. (Scientific Publication In Electronic Form)
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Helmut Max Dietl, Die Fans schlagen zurück, Schweizerische Nationalbank, Weblogs @ iconomix.ch, http://www.iconomix.ch/de/blog/273-die-fans-schlagen-zurueck/, 2010-03-18. (Scientific Publication In Electronic Form)
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Helmut Max Dietl, Alexander Rathke, Der wichtigste Wettbewerb bei Olympia ist der Medaillenspiegel, In: Neue Zürcher Zeitung, 51, p. 25, 9 March 2010. (Newspaper Article)
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Helmut Max Dietl, Egon Franck, Olympia könnte doch noch zum „Schnäppchen“ werden, In: Neue Zürcher Zeitung, 35, p. 21, 12 February 2010. (Newspaper Article)
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Show abstractHelmut Max Dietl, M Lang, S Werner, The effect of luxury taxes on competitive balance, club profits, and social welfare in sports leagues, International Journal of Sport Finance, Vol. 5 (1), 2010. (Journal Article)
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Show abstractHelmut Max Dietl, M Grossmann, M Lang, Revenue sharing and competitive balance in a dynamic contest model, Review of Industrial Organization, Vol. 36 (1), 2010. (Journal Article)
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Helmut Max Dietl, Wettanbieter nutzen den Output des Fussballs ohne Gegenleistung, In: Neue Zürcher Zeitung, 2, p. 19, 5 January 2010. (Newspaper Article)
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Helmut Max Dietl, Erfolgsstrategien im Plattformwettbewerb, Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Vol. 62 (10), 2010. (Journal Article)
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Show abstractM Scherrer-Rathje, Patricia Deflorin, T Friedli, Lead Factory - die Antwort auf den Kostendruck in Hochlohnländern, io new management , Vol. 10, 2010. (Journal Article)
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Helmut Max Dietl, Erfolgsstrategien im Plattformwettbewerb, Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Vol. 62 (10), 2010. (Journal Article)
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Show abstractM Lang, Alexander Rathke, M Runkel, The economic consequences of foreigner rules in national sports leagues, Région et Développement, Vol. 31, 2010. (Journal Article)
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Show abstractC Jaag, U Trinkner, Regulatory risk in the tendering of rail lines, Network Industries Quarterly, Vol. 12 (3), 2010. (Journal Article)
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Show abstractPatricia Deflorin, Helmut Max Dietl, M Scherrer-Rathje, Die Leitfabrik - Innovativ und effizient zugleich?, Zeitschrift Führung und Organisation (zfo), Vol. 79 (2), 2010. (Journal Article)
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J Calzada, C Jaag, U Trinkner, Universal service auctions in liberalized postal markets, In: Heightening competition in the postal and delivery sector, Edward Elgar, Cheltenham, p. 263 - 277, 2010-01. (Book Chapter)
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