Contributions published at Foundations of Business Administration and Theories of the Firm (Andreas Scherer)

Contribution  
Michaela Hélène Gordon, How do firms interpret sustainability and the existing mandatory and voluntary regulations? An empirical analysis of two Swiss sustainable, ethical, entrepreneurial (SEE) enterprises in the fashion industry, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2021. (Bachelor's Thesis)
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Joël Bläsi, CSR-Decoupling-Aktivitäten von Schweizer Organisationen während der Covid-19 Krise: Eine Untersuchung am Beispiel Detailhandel Schweiz, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2021. (Bachelor's Thesis)
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Tiffany Loser, Die kulturellen Einflüsse auf das Krisenmanagement und deren Erfolg in der Corona-Pandemie am Beispiel der Schweiz und Südkorea, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2021. (Bachelor's Thesis)
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Inés Herrera, Strategien zur Bewältigung der «Grand Challenge» Corona-Pandemie: Eine Fallstudie am Beispiel des Krisenmanagements der Credit Suisse, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2021. (Bachelor's Thesis)
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Sarah Beeler, Mediale Verarbeitung des Krisenmanagements von China im Rahmen der Coronapandemie, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2021. (Bachelor's Thesis)
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Roman Gibel, Nadine Arnold, Raimund Hasse, Hannah Mormann, Nicht ganz passend? Moral und Organisation im Neo-Institutionalismus, In: Organisierte Moral, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, p. 131 - 160, 2021. (Book Chapter)
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Show abstractMarie von Bethmann, Pieter Daneel, Sophia Foroudastan, Engage or disengage? The divestment movement at Jesus College, 2021. (Other Publication)
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Show abstractCeri Sharma, Ernstjan Kleiberg, Matthew Grimes, Julia Grimm, Is crisis the mother of invention? Responding to the COVID-19 outbreak, 2021. (Other Publication)
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Show abstractJulia Grimm, Jennifer Howard-Grenville, Engagement for supply chain sustainability: A guide, Cambridge Judge Business School, University of Cambridge, Cambridge, https://www.jbs.cam.ac.uk/faculty-research/engagement-for-supply-chain-sustainability/, 2021. (Published Research Report)
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Christian Vögtlin, Nicola M Pless, Global governance: CSR and the role of the UN Global Compact, In: The Routledge Companion to Corporate Social Responsibility, Taylor & Francis Group, Milton, p. 150 - 167, 2021. (Book Chapter)
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Show abstractHannah Trittin-Ulbrich, Andreas Scherer, Iain Munro, Glen Whelan, Exploring the dark and unexpected sides of digitalization: Toward a critical agenda, Organization, Vol. 28 (1), 2021. (Journal Article)
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Kim Dusi, Die Macht der sozialen Netzwerke: Der Einfluss von Schweizer Influencer auf den nachhaltigen Kleiderkonsum der Generation Z, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2020. (Bachelor's Thesis)
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Show abstractChristian Vögtlin, Colina Frisch, Andreas Walther, Pascale Schwab, Theoretical development and empirical examination of a three-roles model of responsible leadership, Journal of Business Ethics, Vol. 167 (3), 2020. (Journal Article)
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Timon Bless, CSR in der Schweizer Uhrenindustrie: Ein Umfrageexperiment über den Einfluss von CSR Aktivitäten auf die Kaufneigung der Konsumenten nach Schweizer Uhren, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2020. (Bachelor's Thesis)
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Dorothee Winkler, Florian Überbacher, Andreas Scherer, Organizational Legitimation in a Polarized Media Landscape: The Role of Robust Organizational Impression Management, In: Strategic Management Society Annual Conference. 2020. (Conference Presentation)
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Show abstractAndreas Scherer, Christian Vögtlin, Andreas Scherer, Christian Vögtlin, Responsible innovation: implications for corporate governance, In: Board Agenda, 12 October 2020. (Media Coverage)
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Anja Sasha Raths, Datenskandale und Legitimität im Zeitalter der Big Tech – eine Analyse über die Legitimitätsstrategie von Alphabet und Facebook, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2020. (Bachelor's Thesis)
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Tamara Häusler, Towards Circular Economy: Investigating customers’ willingness to pay for recycled goods, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2020. (Bachelor's Thesis)
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Sandro Bislin, Tiefe CO2-Kompensationsquoten bei Flugreisen – Eine empirische Untersuchung des Einflusses kollektiver Abgabeinstrumente auf die freiwillige Kompensation durch Flugpassagiere, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2020. (Bachelor's Thesis)
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Cato Aurélie Joosen, Einfluss öffentlicher, medialer Diskurse im Rahmen der Corporate Social Responsibility auf die Legitimitätssicherung von Unternehmen aus der Schweizer Schokoladenindustrie: Zwei qualitative Fallstudien, University of Zurich, Faculty of Business, Economics and Informatics, 2020. (Bachelor's Thesis)
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