Contributions published at Strategic Management and Business Policy (Egon Franck)

Contribution  
Show abstractEgon Franck, C Opitz, The singularity of the German doctorate as a signal for managerial talent: causes, consequences and future developments, Management Revue, Vol. 18 (2), 2007. (Journal Article)
BibTexPDF
Egon Franck, A Picot, Helmut Max Dietl, Shinseidoha ni yoru: Soshiki-nyumon - shijou, Soshiki, Soshikikan kankei heno apurochi, Hakutou Shobou, Tokyo, 2007. (Book/Research Monograph)
BibTex
Leif Brandes, Egon Franck, Stephan Nüesch, Lokalmatadore und Superstars - Eine empirische Analyse des Stareffekts in der deutschen Bundesliga, In: Qualitätsmanagement im Sport, Institut für Sportökonomie und Sportmanagement, Köln, p. 25 - 34, 2007. (Book Chapter)
BibTexPDF
Men-Andri Benz, Leif Brandes, Egon Franck, Improving product quality in the German Bundesliga: evidence from a representative consumer approach, In: Qualitätsmanagement im Sport, Institut für Sportökonomie und Sportmanagement, Köln, p. 1 - 10, 2007. (Book Chapter)
BibTex
Egon Franck, Helmut Max Dietl, How do the peculiarities of German football governance affect the abilities of clubs to create and capture value?, In: Governance and competition in professional sports leagues, Universidad de Oviedo, Oviedo, p. 87 - 108, 2007. (Book Chapter)
BibTex
Show abstractMen-Andri Benz, Egon Franck, Urs Meister, Warum die katholische Kirche schlecht beraten wäre, den Zölibat zu opfern:Verzicht auf irdische Freuden als Signal der Stärke ans strenggläubige Publikum, In: Neue Zürcher Zeitung, p. 27, 23 December 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Warum und wem schadet Ambush-Marketing?, In: Neue Zürcher Zeitung, 286, p. 63, 8 December 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Was bringen vorzeitige Trainerwechsel?, In: Neue Zürcher Zeitung, 262, p. 59, 10 November 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Argument für die «Versklavung», In: Neue Zürcher Zeitung, 238, p. 55, 13 October 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Wenn Kapitalisten zu Sozialisten werden, In: Neue Zürcher Zeitung, 214, p. 59, 15 September 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Das Dilemma der Stadionfinanzierung, In: Neue Zürcher Zeitung, p. 59, 18 August 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Der «muscle drain» im Fussball, In: Neue Zürcher Zeitung, 167, p. 51, 21 July 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Egon Franck, A K Jacobsson, T Pudack, Unternehmensberatungen als Filter im Arbeitsmarkt, Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis (BFuP), Vol. 58 (3), 2006. (Journal Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Die Ökonomie der Superstars: Schiefe Einkommensverteilung dank Konsumstandards, In: Neue Zürcher Zeitung, 135, p. 27, 14 June 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Show abstractHelmut Max Dietl, Egon Franck, Michael Schumacher gegen Marcel Ospel: Verschiedene Hebeleffekte als Basis des Salärwachstums von Spitzensportlern und Topmanagern, In: Neue Zürcher Zeitung, 123, p. 25, 30 May 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Was «treibt» die Manipulationen im Fussball?, In: Neue Zürcher Zeitung, 120, p. 59, 26 May 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Wem sollen die Fussballklubs gehören?, In: Neue Zürcher Zeitung, 98, p. 67, 28 April 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Pleiten im Geldregen, In: Neue Zürcher Zeitung, p. 59, 31 March 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Dopingbekämpfung zum Schutz der Zuschauer, In: Neue Zürcher Zeitung, p. 59, 3 March 2006. (Newspaper Article)
BibTexPDF
Helmut Max Dietl, Egon Franck, Stephan Nüesch, Are voluntary salary cap agreements self-enforcing?, European Sport Management Quarterly, Vol. 6 (1), 2006. (Journal Article)
BibTexPDF