Not logged in.
Quick Search - Contribution
Contribution Details
Type | Bachelor's Thesis |
Scope | Discipline-based scholarship |
Title | Maggie |
Organization Unit | |
Authors |
|
Supervisors |
|
Language |
|
Institution | University of Zurich |
Faculty | Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology |
Number of Pages | 67 |
Date | 2013 |
Abstract Text | In human babies there is currently a rather clear picture of what behaviours appear at what stages of development (eg. reaching, walking). However, information about how these behaviours are brought to life is much more scarse. Currently my supervisor is working on a hypothesis where these behaviors are the result of a single rule: maximization of receptor activity. In his hypothesis he expects to produce behaviours entailed by different sensor modalities: vision, audition, and tactile. |
Zusammenfassung | Bei menschlichen Babys gibt es zur Zeit ein sehr klares Bild davon, welche Verhaltensweisen sich zu welchem Zeitpunkt entwickeln (zB. gehen, greifen). Jedoch gibt es noch wenig Informationen darüber, wie diese Verhaltensmuster entstehen. Mein Betreuer arbeitet zur Zeit an einer Hypothese, welche besagt, dass diese Verhaltensmuster das Resultat einer einzigen Lernregel sind: Maximierung der Rezeptorenaktivität. In seiner Hypothese erwartet er, diese Verhaltensweisen aufgrund von verschiedenen Sensortypen zu entwickeln: Sehen, hören und tasten. |
PDF File | Download |
Export | BibTeX |