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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Market user interface design experiments on Amazon Mechanical Turk
Organization Unit
Authors
  • Jessica Hediger
Supervisors
  • Sven Seuken
  • Michael Shann
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Number of Pages 35
Date 2013
Abstract Text We conducted a study with two experiments on the crowdsourcing platform Amazon Mechanical Turk. One experiment had the goal to examine the execution and the quality of the results of a complex decision-making experiment on Amazon Mechanical Turk. The other analysed the influence of an individual behavioural optimised market user interface on the performance of the participants. The first experiment was essential in order to prove the quality of the results of the second experiment. It can be shown that Amazon Mechanical Turk is a useful tool to conduct behavioural studies. The second experiment continued a study originally performed by Seuken et al. [2012]. In this experiment the participants had to play a game repeatedly which represents a potential market situation. They tried to increase the performance of their participants through a behavioural optimised market user interface design. In our study, we extended this approach to an individual behavioural optimisation. Although the optimisation did not lead to a significant increase in the performance of all participants, it indicated that the participants can be split up into three main groups with different behaviours, where one of these groups profited from the optimisation. Thus, this thesis may be seen as a starting point for a more detailed research of designing personalised market user interfaces.
Zusammenfassung Es wurde eine Studie mit zwei Experimenten auf der Crowdsourcing Plattform Amazon Mechanical Turk durchgeführt. Eines dieser Experimente hatte zum Ziel, die Durchführung und die Qualität der Resultate, eines komplexen Entscheidungsfindungsexperimentes auf Amazon Mechanical Turk zu untersuchen. Das andere analysierte die Einflüsse von individuell verhaltensoptimierten Marktbenutzerschnittstellen auf die Leistungsergebnisse der Probanden. Das erste Experiment war essenziel, um die Qualität der Resultate des zweiten Experimentes zu bestätigen. Es wurde gezeigt, dass Amazon Mechanical Turk ein sehr nützliches Werkzeug ist um Verhaltensstudien durchzuführen. Das zweite Experiment führte eine Studie fort welche ursprünglich von Seuken et al. [2012] durchgeführt wurde. In diesem Experiment mussten die Versuchsteilnehmer eine Serie zu einem Spiel durchlaufen, welches eine potenzielle Marktsituation abbildet. Seuken et al. versuchten das Leistungsergebnis der Probanden, durch eine verhaltensoptimierte Marktbenutzerschnittstelle zu erhöhen. In unserer Studie haben wir diesen Ansatz durch eine individuelle Verhaltensoptimierung ergänzt. Obwohl diese Optimierung nicht zu einer signifikanten Erhöhung des Leistungsergebnisses von allen Teilnehmern geführt hatte, zeigte es, dass die Teilnehmer in drei Hauptgruppen, mit unterschiedlichen Verhalten aufgeteilt werden konnten und eine dieser Gruppen profitierte von der optimierten Marktbenutzerschnittstelle. Deshalb kann diese Arbeit als Ansatzpunkt für die detailliertere Erforschung des Designs von personalisierten Marktbenutzerschnittstellen angesehen werden.
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