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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Aktualität in Online Tourism Communities
Organization Unit
Authors
  • Roland Peer
Supervisors
  • Gerhard Schwabe
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2006
Abstract Text Searching for travel information on the internet becomes more and more common. In that context online tourism communities play an important role. This diploma thesis provides an analysis regarding the timeliness of traditional online tourism communities (forums), wiki communities and printed travel guides. The theoretical part discusses potential measures for timeliness such as age of information, rate of changes of information or up-to-dateness. A simplistic model to categorize travel information based on the rate of change is introduced. The timeliness of the presented media is then empirically analyzed by applying the theoretical measures. The analysis is focused on prices of accommodation and the existence of restaurants. The assumption that online communities are more up-to-date than printed travel guides was not supported. However, the results show that increasing activity and systematic technical improvement can enhance the timeliness of online communities.
Zusammenfassung Immer häufiger werden Reiseinformationen im Internet gesucht. Eine wichtige Rolle spielen dabei Online Tourismus Communities. Im Zentrum dieser Diplomarbeit stehen traditionelle Online Tourismus Communities (Foren), Wiki-Communities und gedruckte Reiseführer. Gegenstand eines theoretischen Teils dieser Arbeit ist die Diskussion von möglichen Aktualitätsmassen wie Alter der Informationen, Änderungsfrequenz oder Up-to-dateness. Ebenso wird ein einfaches System zur Kategorisierung von Reiseinformationen anhand ihrer Änderungsfrequenzen präsentiert. Im empirischen Teil wird die Aktualität der drei Medien anhand dieser zuvor behandelten Masse verglichen. Dazu dienen die Preise von Unterkünften und die Existenz von Restaurants. Obwohl die Hypothese „Online Communities sind aktueller als Reiseführer“ nicht bestätigt werden konnte, zeigen die Untersuchungen, dass mit steigender Aktivität und gezielter technischer Weiterentwicklung auch die Aktualität in den Online Communities weiterhin zunehmen kann.
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