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Contribution Details
Type | Master's Thesis |
Scope | Discipline-based scholarship |
Title | Entwicklung und Konzeption eines evolutionären Lernspiels |
Authors |
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Supervisors |
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Institution | University of Zurich |
Faculty | Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology |
Date | 2007 |
Abstract Text | Within an interdisciplinary project at the University of Zurich an evolutionary learning game for project management has been developed. The PM-Game is a text-based adventure role-playing game. The users of the PM-Game do as well deliver the content of the game. Besides creating virtual worlds and stories (game content), they define the rules for measuring and coaching (learning content). This reduces the production costs and offers possibilities for levelled learning. In this document, the advantages of a categorisation to four user levels are described. Furthermore the specific problems of introducing a platform with user-generated content are analysed and appropriate measures deduced. |
Zusammenfassung | An der Universität Zürich wird in einem interdisziplinären Projekt1 ein Lernspiel für Projektmanagement entwickelt: das PM-Game als evolutionäres, textbasiertes Abenteuer-Rollenspiel. Die Lernenden sind nicht nur Akteure im Spiel, sondern werden aktiv als Inhaltslieferanten in den Erstellungsprozess integriert2. Die Diplomarbeit zeigt die Vorteile einer Einteilung der Spieler in vier Benutzerstufen auf. Diese sind mit verschiedenen Rechten zur Erstellung neuer Inhalte gekoppelt. So werden neben den virtuellen Welten und zugehörigen Aufgabenstellungen (Spielinhalte) auch die Messregeln und das Coaching (Lerninhalte) vom Benutzer definiert. Des Weiteren werden die spezifischen Probleme bei der Entwicklung und Einführung einer Plattform mit Benutzer-generierten Inhalten analysiert und daraus Massnahmen abgeleitet. |
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