Not logged in.

Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title A Validation of Action Patterns for Project Managers
Authors
  • Marc Gasser
Supervisors
  • Robert Stoyan
  • Helmut Schauer
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2007
Abstract Text The goal of this thesis is to validate the principles, procedures, and action alternatives of “good” project management, in order to build an e-learning and e-coaching system for measurement and development of project management skills. Analysis of these principles will serve to increase project success and enhance the development of appropriate project management capabilities. These principles and action alternatives are based on observations, interviews, assisted surveys, and the work undertaken during a project management course attended by 250 students at the University of Zurich and also 50 experts from multinational companies. More than 6000 hours was spent measuring project management success resulting in 1200 fundamental project management rules. The evaluation of these principles, procedures and action alternatives leads to innovative techniques to accelerate the acquisition of experience in project management, as well as the development of new capabilities in measuring leadership skills and computer aided processing.
Zusammenfassung Das Ziel dieser Diplomarbeit ist die Validierung von Prinzipien, Prozeduren und Handlungsalternativen von ""gutem"" Projektmanagement um in einem e-learning und e-coaching System Projektmanagement-Fähigkeiten akkurat messen und entwickeln zu können. Zur Validierung haben über 50 Experten von multinationalen Unternehmungen und ein Projektmanagement-Kurs der Universität Zürich mit 250 Teilnehmern in über 6000 Arbeitsstunden beigetragen und so die Messbarkeit von Projektmanagement mittels 1200 grundlegenden Projektmanagement-Regeln erarbeitet. Das Ergebnis ist die Diskussion von Prinzipien, Prozeduren und Handlungsalternativen die gutes Projektmanagement beschreiben, fundiert durch Praxisinterviews, Beobachtungen und Umfragen. Die Validierung von diesen Prinzipien, Prozeduren und Handlungsalternativen führen durch die computerbasierte Weiterverarbeitung zu einer innovativen Möglichkeit, um den Lernprozess von Projektmanagement-Erfahrung zu beschleunigen.
Export BibTeX