Not logged in.
Quick Search - Contribution
Contribution Details
Type | Master's Thesis |
Scope | Discipline-based scholarship |
Title | Analyse des Lernerfolges bei Online-Übungen |
Authors |
|
Supervisors |
|
Institution | University of Zurich |
Faculty | Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology |
Date | 2007 |
Abstract Text | This paper analyses the impact of online assessment on the learning performance of students. A positive correlation between exercise and exam performance is shown. Further investigations state the non existing influence of endless repetition of online assessments to learning performance. An influence of question-pools is shown. They are included into online assessments, for presenting different questions to each student, for them not to simply copy their answers. With question-pools, students show lower performance during exercises but an improved performance during exams can be observed. Students show higher achievements with online assessments than traditional written ones. A trend can be observed for students becoming ‘lazy’ towards the end of the course, when it comes to the preparation of the exercises. |
Zusammenfassung | Die vorliegende Arbeit untersucht den Lernerfolg von Studierenden im Bezug auf online Übungen. Anhand der Korrelations- und Regressionsanalyse wird der positive lineare Zusammenhang von Übungs- und Prüfungsleistungen gezeigt. Weitere Untersuchungen zeigen, dass das wiederholte Repetieren der online Übungen keinen Einfluss auf den Lernerfolg und die folgende Prüfungsleistung hat. Die Einführung eines Fragepools, um den Studierenden unterschiedliche Fragen zu präsentieren und das Abschreiben der Lösungen einzuschränken, zeigt tendenziell eine schlechte Übungsleistung auf, hingegen steigert sich die Prüfungsleistung der Studierenden. Die online Prüfungen zeigen im Vergleich zu den traditionellen Prüfungen eine bessere Leistung. Zusätzlich kann beobachtet werden, dass die Studierenden, nach Erreichen der Testatbedingungen, die Übungen tendenziell weniger seriös bearbeiten als vorher. |
PDF File | Download |
Export | BibTeX |