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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title SmartTravel to Go
Organization Unit
Authors
  • Michael Keller
Supervisors
  • Gerhard Schwabe
  • Susanne Schmidt-Rauch
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2009
Abstract Text Staying competitive in the travel business means offering more services to the customers than just face-to-face travel consultation and booking. Based on an extensive requirement analysis this paper develops a product, which offers an added value to the customers by giving them access to a variety of information, digital travel documents and consultation while on the road. This product strongly improves the flexibility of traveling by enabling the customer to book during his journey. This way the traveler can use his or her well known contact in the travel agency to adjust travel plans anytime and anywhere. The results of the evaluation clearly show that such a service is a need and the presented implementation is easy to use and practical.s
Zusammenfassung Um in der Reisebranche bestehen zu können, ist es für Reisebüros wichtig, ihren Kunden zusätzlich zur Buchungsunterstützung und Beratung im Büro, weitere Services anzubieten. In dieser Arbeit wird, ausgehend von einer ausführlichen Anforderungsanalyse, ein Produkt entwickelt, welches dem Kunden einen Mehrwert bietet, indem es den Zugang zu diversen Informationen, eine digitale Reisemappe und die Beanspruchung von Beratung während der Reise erlaubt. Dies erhöht die Flexibilität des Reisenden stark, da auch Buchungen über dieses System abgewickelt werden können. So kann ein Kunde über den bekannten Kontakt zu seinem Reiseberater seinen Reiseplan jederzeit spontan anpassen. Die Evaluationsresultate zeigen, dass dies ein Bedürfnis darstellt und die hier vorgestellte Umsetzung einfach und praktisch ist.
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