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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Marketing für eine Managementdiagnostik-Software
Organization Unit
Authors
  • Lea Bay
Supervisors
  • Rolf Pfeifer
  • Robert Stoyan
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2009
Abstract Text The marketing from software-product (also software-marketing) is different to traditional marketing in many different ways. Different persons can use the product, it is immaterial and it’s difficult to describe the characteristics. At that, the customers are not interested at the technical details, but at the functions and possibilities of the software. The biggest challenge is to present the technical details in a way, that it’s useful and understandable for the customers. In this context, the paper deals with the marketing of a managementdiagnostics-software, develop from the university of Zurich. In the first part, is an introduction to the software and the background of the 360°-feedback-process. A analyse of the market find out something about the actual situation in 2009 for managementdiagnostics-software and define the target group and the pricing. In the second part, this paper describes the execution of the marketing-campaign with a protocol of a sales talk. At the end the findings and results wont be written down.
Zusammenfassung Das Marketing von Software-Produkten (auch Software-Marketing) unterscheidet sich in vielen Punkten vom klassischen Marketing. Das Produkt kann von mehreren Personen benutzt werden, ist immateriell und die Eigenschaften sind nicht einfach zu quantifizieren. Dazu kommt, dass die Kunden nicht an den technischen Details, sondern an den Funktionen und Möglichkeiten interessiert sind. Die Hauptherausforderung ist also, die technischen Details so darzulegen, dass sie für den Kunden brauchbar und verständlich sind. In diesem Zusammenhang beschäftigt sich die Arbeit mit dem Marketing einer von der Universität Zürich entwickelte Managementdiagnostik-Software. Dazu gehört in einem ersten Teil das Wissen über das Tool und die Hintergründe zum 360°-Feedback-Verfahren. Eine Marktanalyse ermittelt allgemein die aktuelle Situation im Jahr 2009 für Managementsoftware und legt Zielgruppe und Preisgestaltung fest. Der zweite Teil der Arbeit beschreibt die Durchführung der Kampagne mit einem Protokoll eines Verkaufsgesprächs. Zum Schluss werden die Erkenntnisse und Resultate aus der Arbeit festgehalten.
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