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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Implementing and Exploring the Role of Car Dealers in a Market Simulation Game
Organization Unit
Authors
  • Alex Scheitlin
Supervisors
  • Gerhard Schwabe
  • Ingrid Bauer
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2021
Abstract Text The used-car market struggles with missing trust, lack of transparency and information asymmetries. To address these shortcomings, the cardossier project was started which records events along the life cycle of a car. Until now, the role of used-car dealers was hardly examined in this context. To learn more about the effects of cardossier on used-car dealers, this thesis integrates them into a market simulation platform and simulates the used-car market. The obtained data confirms the increase of transparency on the market. For the business of used-car dealers, it turned out that their role is still important on the market and that although more information is available, dealer warranties are still important for customers.
Zusammenfassung Der Gebrauchtwagenmarkt kämpft mit fehlendem Vertrauen, mangelnder Transparenz und Informationsasymmetrien. Um diese Mängel zu beheben, wurde das Projekt cardossier gestartet, das Ereignisse entlang des Lebenszyklus eines Fahrzeuges aufzeichnet. Bislang wurde die Rolle der Gebrauchtwagenhändler in diesem Zusammenhang kaum untersucht. Um mehr über die Auswirkungen des cardossier auf die Gebrauchtwagenhändler zu erfahren, werden sie in dieser Arbeit in eine Marktsimulationsplattform integriert und der Gebrauchtwagenmarkt simuliert.Die gewonnenen Daten bestätigen die Zunahme der Transparenz auf dem Markt. Für das Geschäft der Gebrauchtwagenhändler hat sich gezeigt, dass ihre Rolle auf dem Markt nach wie vor wichtig ist und dass die Händlergarantien für die Kunden trotz der besseren Informationslage nach wie vor wichtig sind.
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