Not logged in.

Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Didaktik im E-Learning-Zeitalter
Authors
  • Adrian Strub
Supervisors
  • Helmut Schauer
  • Philippe Schürmann
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Date 2008
Abstract Text With the emergence of E-Learning, high expectations evolved and computing science was considered as the great white hope for a revolution in teaching and learning. The initial euphoria faded away and disillusion dispread. It turned out that the appliance of E-Learning did not necessarily lead to learning success. In this diploma thesis the known didactical determinants are worked out and evaluated according to their ELearning suitability. Furthermore, selected didactical determinants are converted suitably into E-Learning. Finally this conversion is evaluated on its learning success within a secondary school class.
Zusammenfassung Mit dem Aufkommen von E-Learning entwickelten sich grosse Erwartungen und die Informatik galt als Hoffnungsträger fu?r eine Revolution im Bereich der Lehre und des Lernens. Doch die anfängliche Euphorie verblasste und Ernu?chterung machte sich breit. Es zeigte sich, dass der Einsatz von E-Learning nicht zwangsläufig einen Lernerfolg nach sich zieht. In dieser Arbeit werden bekannte didaktische Determinanten aufgearbeitet und auf ihre Tauglichkeit im Bereich des E-Learnings beurteilt. Anschliessend werden ausgewählte didaktische Determinanten E-Learningmässig umgesetzt. Zum Schluss wird diese Umsetzung mit einer Schulklasse auf ihre Lernwirksamkeit hin evaluiert.
Export BibTeX