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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Exploring practices of the used car negotiation
Organization Unit
Authors
  • Michael Nadig
Supervisors
  • Ingrid Bauer
  • Andreas Engelmann
  • Mateusz Dolata
Language
  • German
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2020
Abstract Text The Cardossier project was started at the University of Zurich to bridge the information asymmetry between a buyer and a seller in a used car transaction. The Information asymmetry is a well-known issue that the current used car market must deal with because it can reduce the quality of offered cars in the market. The Cardossier, which is based on a blockchain, should help to solve the transparency issue and increase trust through the usage of the blockchain technology. This work examines the trade practices in the Cardossier game, how these practices change through the introduction of the Cardossier and the impact of those practices. A total of three different versions and results of this game were analysed along with the interviews of those games to present a variety of results of those practices. The results of this work may be helpful for the future design of this game and future studies related to the Cardossier game.
Zusammenfassung Das Cardossier-Projekt wurde an der Universität Zürich gestartet, um die Informationsasymmetrie zwischen einem Käufer und Verkäufer in einer Gebrauchtwagentransaktion zu überbrücken. Die Informationsasymmetrie ist ein bekanntes Problem, mit dem sich der aktuelle Gebrauchtwagenmarkt auseinandersetzen muss, da es die Qualität der auf dem Markt angebotenen Autos senken kann. Das Cardossier, das auf einer Blockchain basiert ist, soll helfen, das Transparenzproblem zu lösen und auch das Vertrauen durch den Einsatz der Blockchain-Technologie zu erhöhen. Diese Arbeit untersucht die Verhandlungspraktiken im Cardossier-Spiel, wie sich diese Praktiken durch die Einführung des Cardossiers verändern und welche Auswirkungen diese Praktiken haben. Insgesamt wurden drei verschiedene Versionen und Ergebnisse dieses Spiels zusammen mit den Interviews dieser Spiele untersucht, um eine Vielzahl unterschiedlicher Ergebnisse dieser Praktiken darzustellen. Die Ergebnisse dieser Arbeit können bei dem zukünftigen Design dieses Spiel und auch bei zukünftigen Studien im Zusammenhang mit dem Cardossier-Spiel hilfreich sein.
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