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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Social Newsroom: Understanding News Reading in a Social Media Context
Organization Unit
Authors
  • Matthias Felix
Supervisors
  • Chatchavan Wacharamanotham
  • Anne Scherer
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2019
Abstract Text News consumption behavior has evolved significantly in the last decades, and while traditional news channels like TV stations and newspapers continue to play an important role, new platforms like social media have revolutionized the way people consume and share news. Social media give people more control over the content they consume, but at the same time introduce new challenges for individuals, like dealing with information overload. This can lead to people sharing news articles without reading them. This thesis presents the state of the research in social media news consumption and introduces Newsroom, a research project that aims at understanding better how individuals consume news in a social media context and how they are influenced by various factors, like seeing which friends have reacted to (e.g., liked or shared) a news post. Newsroom provides a technical infrastructure that includes a mobile app which serves as a social news reader and a web dashboard that allows for customization of the app design and content, providing a rich set of options for field study design. The hope is that this infrastructure will contribute to a deeper understanding of how people consume and react to news on social media platforms, and will ultimately help create better platforms and content with relevant and high-quality information.
Zusammenfassung Der Konsum und die Verbreitung von Nachrichten haben sich in den letzten Jahrzehnten stark entwickelt, und während traditionelle News-Kanäle wie Fernsehstationen oder Zeitungen weiterhin eine gewichtige Rolle spielen, haben neue Plattformen, insbesondere soziale Medien, die Art und Weise revolutioniert, in der wir News konsumieren und teilen. Soziale Medien geben uns mehr Kontrolle über die Inhalte, die wir sehen, stellen uns aber gleichzeitig vor neue Herausforderungen, beispielsweise im Umgang mit der riesigen Informationsflut. Diese kann dazu führen, dass News-Artikel geteilt werden, ohne sie zu lesen. Diese Arbeit verschafft dem Leser einen Überblick über die aktuelle Forschung im Bereich des Newskonsums in sozialen Medien und stellt das Forschungsprojekt Newsroom vor, welches zum Ziel hat, besser zu verstehen, wie verschiedene soziale Faktoren (z.B. Freunde, die einen Artikel liken oder teilen) den Newskonsum beeinflussen. Newsroom bietet eine technische Infrastruktur, die eine Mobile App umfasst, welche als sozialer Newsreader dient, sowie ein Web Dashboard, worüber sowohl Design als auch Inhalt der App individuell angepasst werden können. Dieser Aufbau ermöglicht eine Vielzahl von Designmöglichkeiten für Feldstudien. Die Hoffnung ist, dass diese Infrastruktur dazu beiträgt, besser zu verstehen, wie Leute heutzutage News auf sozialen Medien konsumieren und teilen, um letztlich bessere Plattformen und Inhalte zu erstellen, welche relevante und qualitativ hochstehende Informationen vermitteln.
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