Not logged in.

Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Eye tracking Analytics in the browser
Organization Unit
Authors
  • Silas Weber
Supervisors
  • Chatchavan Wacharamanotham
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2017
Abstract Text Eye tracking analysis software can be a powerful tool to research how humans perceive and interact a with a variety of things, be it from how we perceive advertisements to how we interact with a device via its user interface. The idea for developing a new application for analyzing the gaze points of a person came from the need to provide an interaction design that enables the user of the system to efficiently switch between the objects the gaze points fall upon. As an example, to analyze how a person reads a newspaper, the user of the application needs to be able switch between the pages at least as fast as the person who reads the newspaper flips through the pages. This paper first gives more detailed explanation for the motivation behind developing this new tool and short introduction to the relevant theory behind analyzing eye data. The rest of the paper explains the design process and implementation detail of the new tool. Through the power of JavaScript on the client and its capabilities on the server, this new application brings eye data analysis to the browser. Having an interaction design tailored to the needs of actual researchers, it is equipped with a player to show the fixations on the object, a drawing editor to define AOIs (areas of interest), and the functionality to create visualizations of the analysis in the form of bar charts.
Zusammenfassung Software zur Analyse von Eye-Tracking Daten ist ein mächtiges Werkzeug um zu forschen wie Menschen eine Vielfalt von Dingen wahrnehmen und mit ihnen interagieren, von wie wir Werbung wahrnehmen zu wie wir mit elektronischen Geräten durch das User-Interface interagieren. Die Idee eine neue Software zur Analyse von Eye-Tracking Daten zu entwickeln entstand aus der Notwendigkeit ein neues Interaktions-Design bereitzustellen welches die Nutzer befähigt effizient zwischen mehreren Objekten auf die die Blickpunkte fallen hin und her zu wechseln. Beispielsweise um nachzuverfolgen wie eine Zeitung gelesen wird, muss der Nutzer der Software fähig sein mindestens so schnell zwischen den Seiten zu wechseln wie die Person die die Zeitung liest durch die Seiten blättert. Diese Arbeit gibt zuerst eine detailliertere Erklärung hinter der Motivation diese neue Software zu entwickeln und dann eine Einführung in die Theorie der Eye-Tracking Analyse. Danach wird der Design-Prozess und die Implementations-Details beschrieben. Durch die Stärke von JavaScript auf dem Client und seine Fähigkeiten auf dem Server bringt diese neue Software die Möglichkeit die Analyse auf dem Browser durchzuführen. Mit dem Interaktions-Design zugeschnitten auf die Bedürfnisse der Forscher, ist diese Software ausgerüstet mit einem Player um die Blickpunkte wiederzugeben, einen Editor um Areas of Interest zu zeichnen und mit der Funktionalität die Ergebnisse der Analyse mit Balkendiagrammen zu visualisieren.
PDF File Download
Export BibTeX