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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Motivation im Crowdsourcing: ein Überblick
Organization Unit
Authors
  • Frida Juldaschewa
Supervisors
  • Lorenz Hilty
  • Martina Huber
Language
  • German
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Economics, Business Administration and Information Technology
Number of Pages 48
Date 2013
Abstract Text Due to the functionalities of the Internet and particularly of the Web 2.0 it is possible for people to work collaboratively in virtual space. Companies and individuals use this opportunity and post tasks on the Internet, that can then be solved by Internet users. This phenomenon, called Crowdsourcing, is increasingly used as a business model. This bachelor thesis addresses the motivation of people to work on Crowdsourcing tasks. The results show that different motivators exist for different types of Crowdsourcing. Depending on the type of the task, the ideology of the platform, the identification with the community, the remuneration and the type of collaboration, the motivation of the workers differs in its origin. On collaborative platforms like Wikipedia or Open Source Software it is mainly the common ideology and the strong identification with the community, that motivates the workers to contribute to a greater cause. On competitive platforms like InnoCentive, in contrast, the cash prizes, the career opportunities and the social recognition play the major roles. Tasks on Mechanical Turk are mostly solved for the remuneration. Crowdsourcing platforms with creative tasks motivate users to a great extent by giving them the chance to apply their creativity and expand their skills as well as establish their reputation and improve their career opportunities. Crowdsourcing applications in the form of online games are popular because the participants have fun playing the game and want to develop their player status.
Zusammenfassung Durch die Funktionalitäten des Internets und besonders des Web 2.0 ist es für Menschen möglich geworden, im virtuellen Raum zusammen zu arbeiten. Unternehmen und Privatpersonen nutzen diese Möglichkeit und stellen Aufgaben ins Internet, die dann von Internetnutzern gelöst werden sollen. Dieses Phänomen, Crowdsourcing genannt, wird zunehmend als Geschäftsmodell eingesetzt. In dieser Bachelorarbeit geht es um die Motivation von Menschen, bei Crowdsourcing-Aufgaben mitzuarbeiten. Es ist zu erkennen, dass die unterschiedlichen Arten von Crowdsourcing auch unterschiedliche Motivationsfaktoren bergen. Je nachdem, welcher Aufgabentyp auf der Crowdsourcing-Plattform gelöst werden soll, welche Ideologie auf der Plattform vertreten wird, wie stark die Identifikation mit der Community ausfällt, welche Belohnungen erwartet werden und wie die Art der Zusammenarbeit ist, lassen sich die Ausführenden durch unterschiedliche Gründe motivieren. Auf kollaborativen Plattformen wie Wikipedia oder Open-Source-Software liegt den Mitwirkenden vor allem die Community und die gemeinsame Ideologie am Herzen. Bei kompetitiven Plattformen wie InnoCentive spielen besonders die Preisgelder, die erhöhten Karrierechancen und die soziale Anerkennung wichtige Rollen. Aufgaben auf Mechanical Turk werden hauptsächlich aus Geldgründen erledigt. Crowdsourcing-Plattformen mit kreativem Hintergrund geben dem Ausführenden die Möglichkeit, seine Kreativität einzusetzen und seine Fähigkeiten auszubauen, sowie durch Reputationsaufbau seine Karrierechancen zu verbessern. Bei Online-Crowdsourcing-Spielen geht es vor allem um den Spass und den Eifer, seinen Spielerstatus aufzubessern.
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