Not logged in.

Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Remote E-Learning ─ Development of a tablet solution to support learning for community health workers in Lesotho
Organization Unit
Authors
  • Silvan Kübler
Supervisors
  • Dario Staehelin
  • Gerhard Schwabe
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2022
Abstract Text This thesis comes up with a solution for e-learning in a community-based healthcare project conducted by ComBaCaL (Community Based Chronic Care) in Lesotho. Community-based healthcare is common in low- and middle-income countries due to the lack of physicians and often far distances to cover. Hence, health care is provided by CHWs (Community Health Workers) which most of the time only receive their initial training and are afterwards sent to the field. In place, physical training is expensive and requires a lot of effort and time from all stakeholders. This lack of continuous training leads to lower efficiency, safety and quality of the services provided by the CHWs. With the help of e-learning, new approaches are possible. During this thesis, e-learning requirements in the specific context of ComBaCaL are determined and multiple potential solutions are evaluated. The chosen solution is implemented and tested in a field experiment. Data is collected in the form of questionnaires and usage statistics. The participants show a high level of interest in the solution and agree that it provides great added value for them personally considering their ability to learn apart from the physical training sessions. As a result, there are suggestions for improvement within the application and challenges considering its further integration into ComBaCaL, which must be considered with the future scaling of the project.
Zusammenfassung n dieser Arbeit wird eine E-Learning Lösung innerhalb eines gemeinschaftsbasiertem Gesundheitsprojekt von ComBaCaL (Community Based Chronic Care) in Lesotho entwickelt. Die gemeinschaftfsbasierte Gesundheitsversorgung ist in Ländern mit niedrigem und mittlerem Einkommen weit verbreitet, da es an Ärzten mangelt und oft große Entfernungen zu überwinden sind. Daher wird die Gesundheitsversorgung von CHWs (Community Health Workers) geleistet, die meist nur eine Grundausbildung erhalten und dann ins Feld geschickt werden. Die physische Ausbildung ist teuer und erfordert von allen Beteiligten viel Mühe und Zeit. Dieser Mangel an kontinuierlichem Training führt zu einer geringeren Effizienz, Sicherheit und Qualität der von den CHWs erbrachten Leistungen. Mit Hilfe von E-Learning sind neue Ansätze möglich. Im Rahmen dieser Arbeit werden die Anforderungen an E-Learning im spezifischen Kontext von ComBaCaL ermittelt und mehrere potenzielle Lösungen evaluiert. Die ausgewählte Lösung wird implementiert und in einem Feldexperiment getestet. Die Daten werden in Form von Fragebögen und Nutzungsstatistiken erhoben. Die Teilnehmer zeigen ein hohes Interesse an der Lösung und sind sich einig, dass für sie persönlich das E-Learning einen großen Mehrwert in Bezug auf ihre Lernfähigkeit abseits der physischen Trainingseinheiten darstellt. Daraus ergeben sich Verbesserungsvorschläge für die Anwendung und Herausforderungen im Hinblick auf ihre weitere Integration in ComBaCaL, die bei der zukünftigen Skalierung des Projekts berücksichtigt werden müssen.
PDF File Download
Export BibTeX