Not logged in.

Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Fairness in Online Ad Auctions: the Role of the Auction Mechanism; An analysis of how economic competition leads to discrimination in the displaying of ads
Organization Unit
Authors
  • Simon Giesch
Supervisors
  • Stefania Gavrila-Ionescu
  • Aniko Hannak
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2022
Abstract Text This thesis examines the public value creation in digital ecosystems. It, therefore, aims to elaborate on success factors that lead to successful public value creation in digital ecosystems. For this purpose, interviews were conducted with representatives of digital ecosystems as part of a multiple case study, which was then evaluated using qualitative analysis. Through the analysis combined with the literature review, a number of success factors were determined that positively influence the process of public value creation. In a second step, a fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA) was performed, which compiles configuration paths from these success factors. The results of this configuration analysis suggest different configurations paths that show in which configurations the success factors lead to successful public value creation for platform owners and complementors.
Zusammenfassung In dieser Arbeit wird die öffentliche Wertschöpfung in digitalen Ökosystemen untersucht. Das Ziel der Arbeit ist es, Erfolgsfaktoren zu erarbeiten, die zu einer erfolgreichen öffentlichen Wertschöpfung in digitalen Ökosystem führen. Zu diesem Zweck wurden, im Rahmen einer multiplen Fallstudie, Interviews mit Vertretern aus digitalen Ökosystemen geführt. Anschliessend wurden diese Interviews mittels qualitativer Analyse ausgewertet. Anhand dieser Analysen, in Kombination mit der Literaturrecherche, konnten Erfolgsfaktoren ermittelt werden, die den Prozess der öffentlichen Wertschöpfung positiv beeinflussen. In einem zweiten Schritt wurde dann eine fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA) durchgeführt, die aus den erarbeiteten Erfolgsfaktoren Konfigurationspfade zusammenstellt. Die Ergebnisse dieser Konfigurationsanalyse legen verschiedene Konfigurationspfade nahe, die zeigen, in welchen Konfigurationen die Erfolgsfaktoren zu einer erfolgreichen öffentlichen Wertschöpfung bei Plattformbesitzern und Komplementären führen.
PDF File Download
Export BibTeX