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Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title FocusSession: An approach to support knowledge workers by decreasing communication disruptions and context switches
Organization Unit
Authors
  • Philip Hofmann
Supervisors
  • Thomas Fritz
  • André Meyer
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2020
Abstract Text Knowledge workers receive multiple inquiries via communication messages, often interfering with their current workflow and leading to context switches, consequently impeding progress on the endeavored task. To address this quandary, we investigate the following research question: Can we develop an approach that 1. assists the participant to focus on a specific task and 2. reduces the number of context switches during this timeframe? This thesis establishes a particular set of concepts and describes their implementation in a prototype called FocusSession. In a subsequent preliminary evaluation, as outlined in this research, participants examine this prototype in their respective work environments. Interpreting the data and interview transcripts, FocusSession appears to positively impact the participants' focus continuation on a specific task while enhancing the perception of context switches. Furthermore, subsidiary areas of interest for future research are drafted, such as establishing different profiles to cater to knowledge workers' diverse needs. We acknowledge the necessity for a study with adequate sample size to validate or further investigate the preliminary evaluation's findings. We are confident that the FocusSession approach helps knowledge workers be more productive overall by empowering them to focus on a specific task for a selected timeframe.
Zusammenfassung Wissensarbeiter erhalten zahlreiche Anfragen über Kommunikationskanäle wie Email oder Chatapplikationen, welche sich oft unterbrechend auf den aktuellen Arbeitsprozess auswirken. Das unmittelbare Bearbeiten dieser Nachrichten impliziert einen Kontextwechsel für den Arbeiter und hindert dadurch den Fortschritt der Tätigkeit, an welcher vor dem Erhalt der Nachricht gearbeitet wurde. Um dieses Problem zu bewältigen, untersuchen wir die folgende Fragestellung: Können wie einen Ansatz entwickeln, welcher 1. den Wissensarbeiter unterstützt, sich auf eine Aufgabe zu fokussieren und 2. die Anzahl von Kontextwechsel reduziert? Diese Thesis etabliert ein spezifisches Set von Konzepten und implementiert diese in einem Prototypen, welcher wir FocusSession nennen. In einer vorläufigen Evaluierung benutzen drei Teilnehmer FocusSession in ihrem respektiven Arbeitsumfeld. Die Auswertung der gesammelten Daten und der transkribierten Interviews ergibt, dass FocusSession einen positiven Einfluss auf die Fokus-Dauer der Teilnehmer auf eine Aufgabe hat und gleichzeitig die Wahrnehmung bezüglich Kontextwechsel verbessert. Es werden Interessante Gebiete für weitergehende Forschungsarbeiten entworfen, wie die Ausarbeitung verschiedener Profile, um die unterschiedlichen Bedürfnisse der Wissensarbeiter abzudecken. Eine Studie mit adäquater Teilnehmerzahl wird benötigt, um die Ergebnisse dieser Evaluierung zu verifizieren und die erwähnten Gebiete zu untersuchen. Wir sind zuversichtlich, dass der FocusSession-Ansatz Wissensarbeiter befähigen kann, sich für eine definierte Zeitspanne gezielt auf eine Aufgaben zu fokussieren.
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