Not logged in.

Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title OpenCHI.org: Understanding and Encouraging Open Practices in HCI Research
Organization Unit
Authors
  • Lukas Eisenring
Supervisors
  • Chatchavan Wacharamanotham
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2019
Abstract Text Open Science got an vital discussion topic in the research community. But statistics about the actual openness are a rare commodity nowadays. A taxonomy for categorizing research materials of CHI publications establishes a basis. On top of it, a survey was conducted about the research materials availability of the CHI 2019 publications. This survey answers questions about the public availability of the materials, the location to find public materials and the reasons why authors are not able or willing to share all of their research materials. The platform OpenCHI.org provides a central database for pointers to publicly available materials of CHI publications. Everyone can contribute to and use the entries of the platform. It is designed as a crowdsourced platform and contains a set of incentive mechanisms for contributors.
Zusammenfassung Open Science ist heutzutage ein wichtiges Gesprächsthema in der Forschungswelt. Allerdings fehlen aktuelle statistische Daten zu diesem Sachverhalt. Eine Taxonomie über Forschungsmaterialien von Publikationen an der CHI Konferenz bildet die Grundlage für eine Umfrage über die Verfügbarkeit von Forschungsmaterialien der CHI 2019 Publikationen. In dieser wurden Daten zur Verfügbarkeit von Materialien, den zugänglichen Speicherorten im Internet und den Gründen weshalb einzelne Materialien nicht frei zugänglich sind, erhoben. Die Plattform OpenCHI.org bietet eine zentrale Datenbank für frei verfügbare Forschungsmaterialien von CHI Publikationen. Jedermann kann zum Datenbestand beitragen und Einträge der Plattform nutzen. Sie ist als Crowdsourcing Plattform erstellt worden und enthält Elemente um den Nutzer zu eigenen Beiträgen zu verleiten.
PDF File Download
Export BibTeX