Not logged in.

Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Lernerfolg in IT-gestützten Kundengesprächen in der Bankberatung
Organization Unit
Authors
  • Nicola Cassani
Supervisors
  • Susanne Steigler
  • Mateusz Dolata
Language
  • German
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Number of Pages 75
Date 2019
Abstract Text In collaboration with the University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland and the Hypothekarbank Lenzburg, the University of Zurich developed two digital solutions to support financial consulting. These products are called LivePaper and BankNotes and should combine the qualities of the traditional consulting approach with the opportunities that modern technology offers. The two products were already used as part of simulated consulting cases. The data that was recorded during these sessions is available for this thesis and is the basis for the research about learning in financial consulting. The focus lies on the difference between the learning success that really happened and the one from a selfassessment. These findings are then interpreted and compared to the knowledge of the already existing literature.
Zusammenfassung Die Universität Zürich hat in Zusammenarbeit mit der Fachhochschule Nordwestschweiz und der Hypothekarbank Lenzburg zwei neue digitale Lösungen zur Unterstützung der Finanzberatungsgespräche entwickelt. Die Produkte heissen LivePaper und BankNotes und sollen die positiven Eigenschaften der traditionellen Herangehensweise mit den Chancen der modernen Technik verbinden. Die Produkte wurden bereits in simulierten Beratungsgesprächen eingesetzt, wobei die dabei aufgezeichneten Daten für diese Arbeit zur Verfügung stehen. Anhand dieser Unterlagen konnte der Lernerfolg der Klienten in den Finanzgesprächen untersucht werden. Der Fokus liegt hierbei auf der Diskrepanz zwischen der Selbsteinschätzung des Lernerfolges und dem effektiv Gelernten in Bezug auf technische und traditionelle Beratungen. Die Erkenntnisse werden interpretiert und in Relation zum bereits bestehenden Fachwissen gestellt.
PDF File Download
Export BibTeX