Not logged in.

Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Physio-Coach
Other Titles Evaluation of digital and conventional coaching methods for home-based physiotherapy exercises
Organization Unit
Authors
  • Valérie Erb
Supervisors
  • Elaine May Huang
  • Tobias Kowatsch
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Number of Pages 110
Date 2019
Abstract Text A persisting problem in physiotherapy is that patients do not sufficiently adhere to their home-exercise program, which negatively impacts the therapy outcome. To address this problem in this thesis, challenges and practices of physiotherapy patients are investigated. Furthermore, the potential of a digital physiotherapy coach (Physio-Coach) and the two most common exercise instruction methods in addressing those challenges are assessed. A laboratory study with 15 physiotherapy patients was conducted. The study included qualitative interviews and supportive data elicited through a questionnaire. The results suggest that the Physio-Coach was successful in addressing several of the challenges mentioned by the participants. However, it was poorly compatible with the participants' common practices through its limited flexibility and portability. The paper- and video-based instruction methods were limited in their guidance capabilities but seemed a better choice for patients with high motivation and simple exercises. It is assumed that the Physio-Coach could prove useful for a more specific user-group which need to perform complex exercises over a long period of time.
Zusammenfassung In der Physiotherapie gibt es ein anhaltendes Problem, dass Patienten sich nicht ausreichend an ihr Heimtrainingsprogramm halten, was sich negativ auf das Therapieergebnis auswirkt. Um diesem Problem zu begegnen, werden in dieser Dissertation Herausforderungen und Praktiken von Physiotherapiepatienten untersucht und das Potenzial eines digitalen Physiotherapie-Trainers (Physio-Coach) und der zwei am häufigsten verwendeten Instruktionsmethoden zur Bewältigung dieser Herausforderungen bewertet. Es wurde eine Laborstudie mit 15 Physiotherapiepatienten durchgeführt. Die Studie umfasste qualitative Interviews und verwendete unterstützende Daten, die durch einen Fragebogen ermittelt wurden. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass der Physio-Coach zwar einige der von den Teilnehmern angesprochenen Herausforderungen erfolgreich addressieren konnte, durch seine eingeschränkte Flexibilität und Portabilität jedoch schlecht mit den üblichen Praktiken der Teilnehmer vereinbar war. Die papier- und videobasierten Instruktionsmethoden waren in ihren Unterstützungsfähigkeiten begrenzt, schienen jedoch für Patienten mit hoher Motivation und einfachen Übungen die bessere Wahl. Es wird davon ausgegangen, dass der Physio-Coach sich wahrscheinlich für eine spezifischere Benutzergruppe mit komplexen, über einen längeren Zeitraum durchgeführten Übungen als nützlich erweisen könnte.
PDF File Download
Export BibTeX