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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Moving cars on the blockchain: The blockchain-based electronic customs clearance
Organization Unit
Authors
  • Michael Ziörjen
Supervisors
  • Rafael Ziolkowski
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Number of Pages 111
Date 2019
Abstract Text The customs clearance process for cars in Switzerland is characterised by complexity, redundant storage of data and media discontinuities. This thesis evaluates how Distributed Ledger Technology (DLT) can be applied to improve this process and what merits and pitfalls can be observed. A detailed as-is analysis of the process is followed by a proposition of a to-be process. The to-be process envisions the digitisation of the test report form 13.20a and introduces a shared workflow management system based on DLT to automate formerly manual tasks. The process analysis is complemented by the implementation of a prototype to examine the viability of the to-be process. The prototype is based on the ongoing efforts of the Car Dossier project which aims to build a single source of truth for the history of a car. The findings of the process analysis and the development of the prototype are used to derive implications for the Car Dossier project and the partners involved in the customs clearance process.
Zusammenfassung Der Zollabfertigungsprozess für Autos in der Schweiz zeichnet sich durch Komplexität, redundante Speicherung von Daten und einer Vielzahl an Medienbrüchen aus. Diese Arbeit untersucht, wie Distributed Ledger Technology (DLT) angewendet werden kann, um den Prozess zu verbessern, welche Vorzüge daraus gezogen werden können und welche Hindernisse es dabei zu überwinden gilt. Nach einer detaillierten Ist-Analyse des Prozesses wird ein möglicher Soll-Prozess vorgeschlagen. Der Soll-Prozess sieht die Digitalisierung des Prüfberichtsformulars 13.20a vor und führt zur Automatisierung bisher manueller Aufgaben ein gemeinsames Workflow-Management-System auf DLT-Basis ein. Die Prozessanalyse wird ergänzt durch die Implementierung eines Prototyps, um die Realisierbarkeit des vorgeschlagenen Soll-Prozesses zu überprüfen. Der Prototyp basiert auf den laufenden Erkenntnisses des Car Dossier Projekts, welches darauf abzielt, den gesamten Lebenszyklus eines Autos mit DLT abzubilden. Aus den Ergebnissen der Prozessanalyse und der Entwicklung des Prototyps werden schlussendlich Implikationen für das Car Dossier Projekt und die am Zollabfertigungsprozess beteiligten Partner abgeleitet.
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