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Contribution Details

Type Bachelor's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title TiltablePages: Augmenting tilted papers
Organization Unit
Authors
  • Jan Gugler
Supervisors
  • Chatchavan Wacharamanotham
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2019
Abstract Text Augmented reality applications are becoming increasingly commonplace in a variety of fields. However, the use of augmented reality in an academic context is limited. In this thesis, we developed a tool which allows researchers to superimpose virtual objects onto their experiment setups. For this purpose, we have implemented an easily adaptable tracking and projection pipeline, consisting of three parts: (1) off-axis perspective projection, (2) calibration, and (3) keystone correction. This pipeline uses tracking data to compute the off-axis perspective projection, which creates a 3D illusion out of a flat surface. The resulting image is then aligned with the desired projection surface and skewed to ensure a non-distorted final image is sent to the projector. Additionally, an augmented reality computer game was developed in the Unity3D engine, to showcase the pipeline and provide a fun game-play experience.
Zusammenfassung Augmented-Reality-Anwendungen werden in einer Vielzahl von Bereichen immer häufiger eingesetzt. Die Verwendung von Augmented Reality im akademischen Kontext ist jedoch begrenzt. In dieser Arbeit haben wir ein Tool entwickelt, mit welchem Forscher virtuelle Objekte in ihre Experimente einbinden können. Um dies zu ermöglichen, haben wir eine einfach anpassbare Tracking und Projektions-Pipeline implementiert. Diese Pipeline besteht aus drei Teilen: (1) aufleraxiale perspektivische Projektion, (2) Kalibrierung und (3) Keystonekorrektur. Die perspektivische Projektion wird anhand von Trackingdaten berechnet, wobei eine 3-D-Illusion aus einer Fläche erzeugt wird. Das resultierende Bild wird auf die gewünschte Projektionsfläche platziert und angepasst, um sicherzustellen, dass ein unverzerrtes Endbild an den Projektor gesendet wird. Zusätzlich wurde in der Unity3D-Engine ein Augmented-Reality-Computerspiel entwickelt, welches die Fähigkeiten der Pipeline präsentieren, sowie ein unterhaltsames Spielerlebnis bieten soll.
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