Not logged in.

Contribution Details

Type Master's Thesis
Scope Discipline-based scholarship
Title Understanding How Novices Read Statistics
Organization Unit
Authors
  • Poornigha Santhana Kumar
Supervisors
  • Chatchavan Wacharamanotham
Language
  • English
Institution University of Zurich
Faculty Faculty of Business, Economics and Informatics
Date 2016
Abstract Text Research papers being an important source of information in all fields, it is spotted with statistical errors frequently. Statistics used in research papers is prone to errors in both author’s and reader’s side. To prevent statistical errors, both authors and readers behaviors were explored via literature survey. Since the results of the literature portrayed readers were relatively unexplored, readers’ side was studied in depth by conducting interviews. We revealed three major behaviors patterns exhibited by the readers while reading research papers. We focused on an obvious behavior exhibited by all readers: readers’ skips parts of research paper based on their interest. A prototype to aid the behavior was developed and evaluated. The evaluation results depicted that tools developed based behavior pattern was successful. Thus, this research proves designing tools based on behavior patterns helps readers in understand research papers and reduces statistical interpretation errors.
Zusammenfassung Forschungsberichte stellen eine wichtige Informationsquelle dar. Diese sind jedoch häufig mit statistischen Fehlern behaftet. Sowohl die Studienautoren wie auch die Leser begehen dabei statistische Denkfehler. Um statistische Fehler vorzubeugen, wurden sowohl Autoren wie auch Leser mittels einer literarischen Untersuchung. Die Leser wurden hierbei mittels eines Interviews befragt. Wir fanden drei grosse Verhaltensmuster bei den Lesern. Wir fokussierten auf ein offensichtliches Verhalten, welches bei allen Lesern auffiel: die Leser überspringen gewisse Teile von Forschungsberichten, gemäss ihren Interessen. Ein Prototyp wurde entwickelt um diesem Verhalten entgegenzuwirken, welches evaluiert wurde. Die Evaluation war erfolgreich. In diesem Forschungsbericht werden Instrumente erstellt, welche helfen, statistische Fehler in Forschungsberichten zu reduzieren.
PDF File Download
Export BibTeX